20. september 2014

Eliana puu

Nüüd siis taas selle puu puu juurde. Olen vist juba päris mitmel korral maininud, et Eliana B&B majutuskoha nimi on Eliana Puu ehk. L´Albero di Eliana. Üks suur puu, mille nime ta ei tea, kasvab tal maja taga, ning maja ees pottides on granaatõunapuu, loorber ja sidrunipuu. Viigipuu punnitab rohelisi võrseid vanast kuivanud kännust välja. Kõik tunduvad eestlasele väga eksootilised, eksole. Loe üht mu eelmist postitust sellest.

Ning koridoris kasvab ka üks puu, tõsi, ta ei ole küll kunagi ei vilju ega lehti kandnud ja alguse sai see puu Casa Ceturali asutaja itaallase Andrea poolt, kes juhtis mõned aastad tagasi seda working bees- de projekti.

Mina tegin siis ettepaneku puule lehed külge meisterdada. Mõeldud, tehtud! Kuna Elianal seisab külaliste käsutuses Comman Area´s korv paljude erinevate lõngade, varraste ja heegelnõeltega, siis haarasin sealt kirevamad kaasa ja valmistasin 45 lehekest.

Suutsin Elianat üllatada ka kasutatava liimi suhtes. Kuna ta on nii öko siis sobis ideaalselt lehtede liimimiseks kliister. Teate küll, see on kartulitärklisest ja veest valmistatud paksu kisselli taoline liim.

Ku püüdsin selgitada, mis see kissell on, siis seda sööki itaallased ei tea. Minu google tranlater andis ainsaks vasteks "blueberry soup", mis tähendab mustikasupp ja tegelikult ei iseloomusta eriti kisselli. Näiteks, kui meie vanaema tegi mustikasuppi, siis tärklist oli seal vähem kui tavalistes kissellides- ehk see oli päris vedel. 

Kõrvalepõikena tuli mul pragu meelde, kuidas istusime lapsepõlves köögilaua taga ja sõime mustikasuppi, ma ei tea, mis meil seal nii naljakas tundus, kuid itsitasime ikka kahe suupoolega. Vanaema käskis irskamine jätta ja taldrik tühjaks süüa. Aga katsu sa süüa, kui naljaks on ja järjest naljakamaks läheb... Ühel hetkel purskasin ma niimoodi naerma, et hakkasin läkastama ja ninast tuli rida mustikaid ja pisarad jooksid silmist... Igal juhul iga kord, kui mustikasupiga kokku puutun, tuleb mul see meelde. :) 

Liim sai paras, võttis lehed kenasti seina külge kinni. Ja niimoodi ma mesilase kombel seda kord alustatud projekti edasi viisingi :)

Kuna itaallane ehitas puu ja mina eestlasena heegeldasin lehed, siis on puutüvel ka vastavalt lipud. Kui keegi kolmas soovib sellele puule kas viljad või pesa juurde teha, siis on tal hea võimalus ka oma maa lipp heegeldada ja meie omade kohale kleepida :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar